Flatout Rodders

Skellefteå Hot rod
It is currently 22 Jun 2018, 19:35

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bilar man ägt...
PostPosted: 05 Mar 2008, 22:06 

Cadillac -68, det kändes helt rätt....köptes i augusti, lackades om, kördes i maj, då var man less...såldes i juni... Image

Last edited by Frille on 15 Mar 2008, 11:12, edited 2 times in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 05 Mar 2008, 22:13 

Importera är fränt.....-53 Cadillac måste man ha...det kan inte vara nåt fel på en 53 år gammal bil..... Om man bara vetat vad som väntade....
Image
Besiktade i juni...sålde i juli...var rätt less på bilfan då..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 21 Mar 2008, 12:18 

Om man tar det i rätt ordning med bilarna så ska jag börja med den här -69 firebird Cabben, original satt det en 6:a i den, men det var istoppat en 350 pontiacmotor, av den slöaste varianten, 2 portsinsug mm, men den gick billigt, jag körde till och från Boden med den när jag gjorde lumpen, 1,2 Liter i snitt, det var min första jänkare och det var en cab....Man var rätt nöjd då... Image

Sen fick jag för mig att Mopar hade fina bilar (det har gått över) så jag köpte en mirralackad GTX -68 Cab, 440, 727, 8,3/4, nu jäv... hade man en muskelbil, jag har aldrig haft en bil som krånglat så mycket, listan blir hur lång som helst, frostpluggar flög ut på väg till Piteå, generator pajade på väg till Umeå, förgasaren flödade i Ö-vik, startmotorn la av, elsystemet var minst sagt intressant, kort sagt, det var alltid nånting som skulle lagas. Den såldes på vårkanten och då var moparägandet över.
Image

Då tog man steget tillbaka till GM. En Cadillac -60 hittades i Umeå, ny inredning, ekerfälgar, vita däcksidor, stor stereo.....kan det bli bättre ?
Image

Jag vet inte vad som gick fel men jag köpte en Rambler Cab (jag hade fortfarande kvar Cadillacen) jag betalade 12000:- för den, den hade 6:a automat, elcab, en kul liten bil, gick otroligt billigt ca. litern. Jag målade om den vit och satte dit allt krom så den såg vettig ut på lite avstånd.
Image

Sen var man tillbaka i GM stallet. En -68 Firebird Cab med 428, 400 aut, diffad 10 bult med 4,56 utv. Jättefin bil, nylackad svart, renoverad motor. Gick som satan men tog bensin så man svimmade, det blev inte kul, 5 liter milen......det blev 60 mil den sommaren, sen skulle bilen ur huset...
Image

En stor bil skulle det vara, buick var fina, en Electra -71 Limited fanns i Luleå, allt el, broderad inredning, stor stereo, 455:a gick tyst, bra och fort visade det sig på hemvägen, väl hemma insåg man att den även gått snålt....4 avgasventiler var brända....av med topparna och renovera, hittade felet, bränsleledningen var skarvad med en slang under bilen, den hade spruckit så den sög luft där vid högre varv. Bytte även oljepump och fördelare sen gick den som en kissmiss.
Image

Jag fick för mig att importera en kombi, om man tog den som lastbil slapp man accisen, vad väntar man på, jag gillade Buick, så en Estate Wagon beställdes från Los Angeles, Mr Everett Evans hade en solbränd men rostfri och fullutrustad Estate Wagon, men en container rymmer väl minst två bilar så det blev två likadana bilar, en grön och en guld.
Image

Den guldfärgade behöll jag, den var mer utrustning på, allt el även bakluckan, man kör upp rutan i taket och luckan ner i golvet så det ser rätt fränt ut när dom försvinner och bakdelen bara öppnar sig, det är en oerhört stor bil, jag körde gipsskivor 1200x2500 i den, bara fälla baksätet och lasta. Jag lackade om den, satte på nytt "trä", den bilen hade jag i flera år men sålde den när jag skulle bygga garage.
Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2009, 19:54 

Jaha...då var den borta...En man från Lycksele hade bestämt sig för att köpa den...ja, då blev det så
Image

Profile  

Post subject: Re: Bilar man ägt...
PostPosted: 09 May 2010, 09:53 

Jaha..då fick man föra in den här bilen i listan "Bilar man ägt"...

Image

Profile  

PostPosted: 07 Jul 2010, 11:37 

Höll på att glömma en liten kärra....en ElCamino måste man väl ha ägt, den blev inte långlivad i min ägo, skulle egentligen ha en pickup men köpte en elcamino "den har ju flak"....men det är inte samma sak, så den skulle bort..
Image

Profile  

PostPosted: 04 Jan 2011, 13:08 
Flatout Rodder

Många fräna bilar! Speciellt kul att se att du hoppat rejält mellan märken och biltyper.
Kan bara inte fatta hur du lyckades få tag i en racklig Mopar. Vilken otur, det måste ju vara en på miljonen! :-D

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 14:41 

Kul att nån annan än jag tycker om bilarna man har ägt, men jag kan säga att det är inte alla bilar jag saknar....ska man rangordna dom så kommer GTX:en faktiskt sist, det är nog en ball bil men just det där exemplaret var så fantastiskt dålig, ni skulle ha sett besiktningspappret...jag har för mig att det blev ca 25 anmärkningar (15 st 2:or resten 1:or som det hette då ) så efter det har jag försökt hålla mig till GM. Men jag sätter som ni säkert förstått Cadillac främst.

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2011, 18:38 

Frille wrote:
Kul att nån annan än jag tycker om bilarna man har ägt, men jag kan säga att det är inte alla bilar jag saknar....ska man rangordna dom så kommer GTX:en faktiskt sist, det är nog en ball bil men just det där exemplaret var så fantastiskt dålig, ni skulle ha sett besiktningspappret...jag har för mig att det blev ca 25 anmärkningar (15 st 2:or resten 1:or som det hette då ) så efter det har jag försökt hålla mig till GM. Men jag sätter som ni säkert förstått Cadillac främst.

Måste varit kring 82-83 du hade GTX,en väl?
Minns det gick en annan blå GTX cab i stan någon sommar tidigare..
kan det ha varit den som blivit lackad röd eller?
Minns man tyckte Peters road runner i Bureå var frän,men även den hade en del problem med svajig kaross med sprickande lack etc..för veka för att vara convertibles..
billigare bilar än cadillac men mycket fränare...

Image

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 20:18 

Det stämmer nog att det var 82-83 jag hade GTX:en, den köpte jag i Sollefteå av en snubbe som hade tänkt kompressormata den, kompressorn och en hel del andra grejer drivhjul mm. hade han också men det fanns inte pengar till sådana utsvävningar, den var lackad röd mirra och hade riktigt äcklig inredning i vit teddy :? , med hjälp av morsan och hennes symaskin åstakom vi en våra ögon riktigt fin inredning, svart galon och röd möbelplysch. Men som sagt det var mest tråkigheter med den där bilen, det gick däremot fint att burna med SuperCharger L50-15 däcken :twisted:

Profile  

PostPosted: 06 Jan 2011, 20:58 

den blåa var alltså en annan GTX då?
Men det var kanske en 70,a? tror den hade höga stolar..
Jo det fanns en del riktiga lik som importerats kring 75 och åren därefter,och chryslerbilar var ju billiga i USA ,så det kom mycket sådant..

Breddäcken på den tiden måste varit tillverkade för att burna med.. :-D
minns jag hade formula 1 bak min 440...

Image

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour